Friday, February 25, 2011

مثبت اندیشی

مثبت اندیشی
چیزی که نحوه زندگی انسانها را مشخص می کند، تفسیر و نوع دیدشان نسبت به  وقایع بیرونی است نه خود آن وقایع. نوع نگرش و تفکر هر انسان نشاندهنده شخصیت، اعتقاد و باورهای او می باشد و ناشی ازتفسیر تجربیاتش است.  بسیاری از مردم افکار منفی را در زندگی شان مد نظر قرار داده و به آنها بها می دهند. حتی در صحبتهایشان با یکدیگر مدام از سختیهای کارشان، کم خوابیهای شبانه، نداشتن استراحت گله می کنند و همین امر تأثیر منفی بر فکر آنها گذاشته و باعث خستگی و ناامیدی شان می شود.
مطمئن باشید که اطرافیانتان هیچ علاقه ای به شنیدن سخنان منفی شما ندارند. سعی کنید در مورد جنبه های مثبت زندگی و کارتان برای دیگران صحبت کنید. زیرا شنیدن آنها می تواند برای دیگران هم جالب باشد.

هرگاه حادثه ناراحت کننده ای در زندگی تان پیش آمد، به جای اینکه مأیوس و نگران شوید، آن را به فال نیک گرفته و به این فکر کنید که قطعاً راه دیگری برای سعادت و خوشبختی شما گشوده شده و برای یافتن آن تلاش کنید.
 اگر به تمام لحظات زندگیمان فکر کرده و آنها را مرورکنیم، می بینیم که در طول زندگی لحظات خوشایند و لذت بخش زیادی برای ما رخ داده است. پس چرا به جای فکر کردن به لحظات شاد و زیبای زندگیمان به لحظات سخت فکر کنیم؟

انسان ها معمولاً همان می شوند که می اندیشند، حتماً این جمله را خوانده یا شنیده اید. كسى كه خود را بدشانس، بدبخت و ناتوان خطاب و احساس كند ، نباید انتظار داشته باشد كه دیگران به خوش‏بختى او كمك كنند .

 روان شناسان معتقد اند که اکثر مشکلات فکری در تنهایی به میان می آید ، پس در چنین حالت:
مراقب تنهایى خود باشید كه به اندیشه تبدیل مى‏شود؛
مراقب اندیشه خود باشید كه به عمل تبدیل مى‏شود؛
مراقب عمل خود باشید كه به عادت تبدیل مى‏شود؛
مراقب عادات خود باشید كه به شخصیت تبدیل مى‏شود؛
 مراقب شخصیت خود باشید كه به سرنوشت تبدیل مى‏شود؛
چون که سرنوشت را نمیتوان از سر نوشت.

2 comments:

  1. salam daoud jan khob asten ?
    besyar weblog alli wa khandani daren .hamesha mowafaq bashen.

    ReplyDelete
  2. Salam Giti jan, Tashakor az lotfe shoma.

    ReplyDelete