Thursday, December 9, 2010





در دو هفته که گذشت در (کاروان) برنامه تلویزیونی که من مسئول تهیه و اجرای آن استم در مورد مشکلات ناشی از تولید ، قاچاق و استفاده از مواد مخدر در افغانستان صحبت های داشتم. تجربه یی جالب بود، توانستم کمی معلومات در مورد اعتیاد به مواد مخدر بدست آورم.
اعتیاد
اکثر جوانان در عدم پشتوانه و تربیت صحیح خانوادگی، نشست برخاست با دوستان نا مناسب و برخې موارد برای کسب تجربه به مواد مخدر رو می آورند. همچنان شمار از جوانان برای رهای از احساس درماندگی، ناکامی ،تنهای و فشار های روانی ناشی از جنگ و فقر به مواد مخدر پناه می برند که متاسفانه رهایی از این دام مرگبار به سادگی میسر نمی شود.
مشکلات را که اعتیاد به بار می آورد.
ورشکستگی جسمانی و روانی که باعث از بین رفتن پایه های زندگی اجتماعی می شود، عدم احساس امنیت اجتماعی وضیعت خراب صحی اعتیاد را به مراحل پیشرفته تری می رساند شخص معتاد در وضیعت قرار می گیرد که از بر آوردن نیاز های اولیه و ساده خود عاجز می می ماند و بار دوش خانواده و جامعه می شود.
فکر میکنم در قدم نخست باید برای بلند بردن سطح آگاهی مردم به ویژه جوانان اقدامات صورت گیرد. هر فرد تا حد امکان باید تلاش کند که در مورد اضرار این ماده خطرناک به مردم که با آنها در تماس استند صحبت کنند.
امید است شما هم تجارب و معلومات خود را با من شریک سازید.

1 comment:

  1. Hi

    Yes addiction is a major issue in some parts of India as well. Only awareness can eliminate it. Do you know 'Dari' also? I think it is the most widely used language by Afghans :)

    ReplyDelete